fredag 25. februar 2011

Uke 8, Geotagging

Jeg tok disse bildene da jeg denne uken var på vinterferie på Gran Canaria i strålende solskinn og 25 varmegrader :) Bildene er tatt på tre forskjellige steder. De er tatt på Amadores, i Puerto Mogan og i Tauritio. Jeg lastet bildene opp i Picasa, og geotagget dem ved å markere bildene som var fra samme sted og skrev inn de forskjellige stedsnavnene. Dette var veldig enkelt, da stedene kom opp med en gang. jeg brukte satelitt for å få stedfestet bildene så nøyaktig som mulig. Dette var artig! Jeg gjorde albumet offentlig. Nettalbumet kan sees her
Har også lagt bildene i Google earth
Laget også en film av bildene, der jeg hentet musikk fra cc mixter. Filmen kan sees i nettalbumet og er offentlig. filmen Jeg geotagget den , men det er kun ett merke som markerer området filmen er laget fra. her er ikke hvert sted markert.
Albumet er også  lagt i en Googleside som jeg har opprettet og kan sees her
_______________________________________________________

Dig cc mixter(u.å.) Instrumental music for film and video.[Internett] Tilgjengelig fra: http://dig.ccmixter.org/music_for_film_and_video?dig-lic=saf&dig-query=silent (Lastet ned 26.02.2011)

1 kommentar:

  1. Så slik såg det altså ut på Amadores i fint "sydenver"... Vi var der rett før jul 2009 - då var det ikkje like fristande:-(

    Ser du har fått jobba med fleire tema frå DKL her. Flott!

    SvarSlett