mandag 24. januar 2011

Tenkeverktøy, uke 4

Jeg har ganske mye å gjøre nå om dagen, og tenkte å prøve å sette noen av mine gjøremål inn i et tankekart. Får da oversikt over hva jeg må huske i nærmeste framtid, både når det gjelder fritid, jobb og studier. Ble nesten litt sliten av å se alt jeg skal gjøre i tillegg til alt daglig og andre ting som dukker opp underveis... men nå har jeg det i hvert fall skrevet ned og kan sjekke at jeg har husket alt. Og foreløpig litt i det fjerne, blinker vinterferien:) I tankekartet kan man jo også legge til mer etter hvert. Jeg lagde tankekartet i Mindomo. Her er linken til mitt gjøremåltankekart: tankekart

Et slikt redskap er jo flott å bruke i undervisningen. Det blir veldig oversiktlig. Det er enkelt i bruk for elevene. Tankekart er nyttig om man for eksempel skal skrive oppgave innen et bestemt emne eller ha forskjellige prosjekter. Man kan jo også jobbe sammen om et tankekart. Det kan man gjøre enten man skriver oppgave i sammen eller om man vil gi hverandre ideer og tenke litt sammen i individuelle oppgaver

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar